TwojeWiadomosci24.pl to portal dziennikarstwa obywatelskiego. Nowinki regionalne pisane przez redaktorów i hobbystów z całej Polski. Poglądy internautów i wiadomości ze świata. Dzięki naszemu portalowi możesz publikować treści o docierać z informacjami do tysięcy ludzi przekazując przekazując prawdy o których media chcą milczeć. Dodatkowo uruchomiliśmy na stronie panel dla firm, które mogę pisać na temat swoich usług i produktów oraz radzić w jaki sposób mogą z nich korzystać. Dzięki nam możesz zareklamować swoją firmę przekazując jednocześnie porady dla swoich potencjalnych klientów.

Narzędzia pomocne przy składaniu modeli samolotów

Zacznijmy od podstawowych elementów. Każdy modelarz w swoim zestawie powinien posiadać takie narzędzia jak: nożyczki i skalpel- potrzebne do przycinania, pęseta- przydaje się w czasie przyklejania bardzo małych elementów, które ciężko utrzymać w ręku, pilnik do paznokci i papier ścierny o różnej gramaturze- wykorzystywane do szlifowania elementów na wypadek problemów z dopasowaniem. Te narzędzia wystarczą do złożenia konstrukcji modelu. Do malowania potrzebować będziemy na początek 3 rodzajów pędzli. Cienki służący do malowania najdrobniejszych szczegółów, trochę grubszy oraz gruby do malowania większych obszarów plastiku. Doświadczeni modelarza używają aerografu jednak na początek warto dojść do wprawy w malowaniu pędzlami. Narzędzia opisane, teraz pora na potrzebne materiały. Oprócz samych części modelu potrzebować będziemy kleju. Kleje wykonane są zazwyczaj na bazie rozpuszczalników organicznych. Powoduje to, że często zostawiają matowe zacieki na plastiku. Najbardziej widoczne staje się to w przypadku części wykonanych z przezroczystego materiału. Klej tworzy trwałą spoinę między elementami a jego nadmiar po wyschnięciu należy ostrożnie usunąć np. przy użyciu skalpela. Do zamaskowania powstałych w wyniku nierówności elementów szpar przydadzą się szpachlówki. Produkowane są one zazwyczaj na bazie kleju i mają dosyć długi czas schnięcia. Do malowania modelu stosujemy farby. Możemy wybierać spośród dwóch rodzajów: olejne- polecane dla początkujących modelarzy lub akrylowe. Wszystkie wymienione elementy znaleźć można w każdym sklepie stacjonarnym i internetowym sprzedającym akcesoria do modelarstwa.

Przeczytano 369 razy.

Oceń jako pierwszy

Mikrosamoloty

Mikrosamoloty jak sama nazwa wskazuje są replikami posiadającymi bardzo drobne rozmiary. Zwykle rozpiętość skrzydeł modeli tego typu samolotów nie przekracza pięćdziesięciu a często nawet jest niewiele większa niż 40 cm. Takie rozmiary samolotów nie przeszkadzają jednak producentom zdalnych modeli i powstało kilka bardzo ciekawych propozycji.

czytaj cały artykuł

Przeczytano 201 razy.

Oceń jako pierwszy

Modele polskich samolotów

Modelarze z niecierpliwością wyczekują pojawienia się na rynku kolejnych propozycji modeli polskich samolotów bojowych.

czytaj cały artykuł

Przeczytano 191 razy.

Oceń jako pierwszy

Akrobatki

Jeżeli już zaznajomimy się z techniką obsługi latających modeli samolotów dla początkujących możemy powoli rozglądać się za modelem do wykonywania akrobacji powietrznych. Czym charakteryzują się takie samoloty? Samoloty te posiadają zwartą i wytrzymałą na przeciążenia konstrukcję. Zazwyczaj dość dużą powierzchnię lotną, która umożliwia łatwiejsze sterowanie oraz silnik o dużej mocy.

czytaj cały artykuł

Przeczytano 196 razy.

Oceń jako pierwszy

Pierwsze loty akrobacyjne

Mamy już odpowiedni model, posiedliśmy umiejętności teoretyczne na temat lotu i figur i co dalej? Warto skorzystać z możliwości budowy mini modelu, którym możemy przećwiczyć podstawowe akrobacje nawet w domu. Pamiętajmy o tym, aby trenować ich wykonywanie zarówno z jednej jak i drugiej strony ( warunki wietrzne na lotnisku).

pasazer_1312650111-300x217.jpg

Teraz pora na zdobywanie praktycznych umiejętności na prawdziwym modelu jednak w ściśle ustalonej kolejności, bowiem często brak jednej wyklucza zdobycie kolejnej. Pierwsze kroki polegają na oswojeniu się z nowym modelem. Musimy poznać jego szybkość i ogromną zwrotność. Przybywając na lotnisko musimy wyzbyć się od razu złych nawyków, które posiadają początkujący piloci-modelarze. Przede wszystkim chodzi tutaj o startowanie pod wiatr, z obojętnie, jakiego miejsce. Teraz start naszego akrobatycznego modelu musi odbyć się ze środka pasa i wzdłuż osi samolotu- wiatr nie jest istotny. Kolejną kwestią jest nauka lotu prostoliniowego. Polega on na takim prowadzeniu samolotu, aby zarówno skrzydła jak i kadłub prowadzone były równolegle do podłoża. Ten element lotu jest częścią każdej figury, dlatego warto opanować go do perfekcji, aby po ukończeniu akrobacji szybko wprowadzić model właśnie w taki stan. Należy unikać sytuacji, w których model przechyla się i w żargonie modelarskim „zwisa”. Prowadzi to, bowiem najczęściej do zepsucia wykonania figury i wylecenie po za strefę lotu. Problem ten pojawia się w wyniku innej perspektywy, z której modelarz obserwuje lot swojej maszyny. Z perspektywą tą trzeba szybko się oswoić i nauczyć szybko korygować błędy w locie. Nie można również przejść obojętnie obok ustawień wychyleń sterów. Jeżeli będą one źle ustawione nawet najmniejsze wychylenie może spowodować wahania modelu i utratę szansy na wykonanie figurę. Często również takie wahania modelu kończy się opuszczeniem strefy lotów lub pominięciem kolejnych figur z wiązanki. Najgorszym problem, który pojawia się w momencie rozbujania modelu jest utrata prędkości, co niesie za sobą również marnowanie mocy silnika. W takim przypadku figura na pewno nie zostanie dociągnięta, samolot rozbuja się jeszcze bardziej, straci wysokość i rozpocznie się walka o przywołanie go do porządku, co poskutkuje z pewnością pominięciem kolejnej figury. Aby unikać takiej sytuacji należy od początku nauczyć się obsługiwania steru kierunku. Pomaga on nie tylko w wykonywania akrobacji, ale także wspiera nas w momencie próby opanowania kołyszącego się modelu, odchyla ogon samolotu i pomaga w powrocie na kurs. Modelarze często używają do korekcji lotu lotek jednak nie jest to odpowiednie postępowanie zwykle prowadzące do opuszczenia strefy lotów. Ostatnią umiejętnością, którą warto nabyć jest zawracanie modelem. Istnieje kilka możliwości: zawracanie o 180 stopni, 90 w jedną i 270 w drugą oraz najbardziej polecana ósemka kubańska. Preferowana przez większość modelarzy ósemka kubańska polega na wzniesieniu się pod kątem 45 stopni, półbeczce i ustatkowaniu lotu poziomego. Taka operacja daje modelarzowi czas na korekcję lotu oraz stabilizuje lot modelu, dzięki czemu przygotowany on jest do wykonania kolejnej figury.

 

Przeczytano 204 razy.

Oceń jako pierwszy